Articles

Discursul identitar din spatele cărților de bucate. promovarea identității gastronomice tradiționale „atunci” și „acum”

Articol:

Descarcă

Despre autor:

Tatiana POTÎNG
dr.


Institutul de Filologie „Bogdan Petriceicu-Hasdeu” al USM


E-mail:  tatiana.potang[@]sti.usm.md

Rezumat: Scopul acestui articol este de a analiza principiile și mijloacele de promovare a specificului tradițional gastronomic în diferite perioade de timp, marcate în titlu cu sintagmele „atunci” și „acum”, „atunci” reprezentând perioada sovietică, când bucătăria moldovenească era parte a unui conglomerat culinar foarte eclectic, iar „acum” referindu-se la actualitatea din zilele noastre a Republicii Moldova. Obiectivul de bază al cercetării este de a stabili tendințele predominante și rolul bucătăriei tradiționale în procesul de identificare etnoculturală în fiecare dintre aceste perioade. În analiza perioadei contemporane, urmărim în special tehnologiile moderne prin intermediul cărora bucătăria tradițională este promovată pe arena internațională și contribuția considerabilă a diasporei în acest proces. Am stabilit, în final, că cele mai eficiente mijloace de promovare sunt cărțile de bucate, blogurile culinare și restaurantele cu specific tradițional.

Cuvinte-cheie:
specific național, model alimentar, identitate gastronomică, bucătărie tradițională